Eten van Moeder Aarde

Het plantaardige avontuur.

Tomaat-paprikasoep

2 reacties

Deze soep is per toevalligheid gemaakt. Ik had een hoop groenten over die echt op moesten voor ze gingen bederven, weggooien doe ik liever niet. De hoofdingrediënten waren tomaat en paprika. Per toevalligheid was dit dan ook een geweldig lekker soep geworden en ik wil deze graag met jou delen!

Tomaat-paprikasoep (4)

Ingrediënten:
– 1,3 kg tomaat
– 1 paprika
– 2 aardappelen
– 1 ui
– 4 tenen knoflook
– 3 stengels bleekselderij
– verse basilicum en peterselie
– 200 ml Soja kookroom of rijstroom
– Olijfolie
– 1 groente-bouillonblokje (kijk goed of er geen E621 in zit!)
– Zout, peper en paprikapoeder naar eigen smaak.

Nodig:
Grote pan en een staafmixer

Bereiding:
Snijd alle groenten, behalve de tomaat, in blokjes en pers de knoflook uit. Doe een klein beetje olijfolie in de pan en fruit alle groenten licht aan. Voeg vervolgens de groente-bouillon toe (ongeveer zoveel dat de groenten net onder water staat).
Laat het geheel 35 min langzaam pruttelen.

Snij ondertussen de tomaten en was ze goed om evt. bestrijdingsmiddelen gedeeltelijk eraf te wassen als je niet voor biologisch kiest. Omdat we de soep glad gaan maken neem ik niet de moeite om ze te ontvellen. Extra vezels kunnen geen kwaad!
aan het einde van de 35 minuten voeg je de tomaat aan de soep toe. Laat dit geheel nog 10 min door koken op een laag vuur.
Voeg aan het einde van de kooktijd wat blaadjes verse basilicum en peterselie toe. Ook zout en peper en de paprikapoeder kun je nu toevoegen naar eigen smaak.

Zet de soep uit en pak je staafmixer erbij. Mix nu de hele soep tot een gladde substantie. Als de soep helemaal naar wens is voeg je de (soja/rijst)kookroom toe. Bewaar nog een klein laagje om je soep mooi te serveren. Je kunt de soep ook mooi maken met wat verse kruiden.

Eet smakelijk!

Auteur: Eten van Moeder Aarde

Ik ben Eleonora, geboren in 1983. Ik ben kraamverzorgster en kruidengeneeskundige van beroep. Mijn interesses liggen bij de natuur, koken, tuinieren en fotografie. Sinds 2012/2013 ben ik veganist en wil mijn avonturen graag met jullie delen. De avonturen in de keuken en in de natuur zullen de meeste onderwerpen zijn van dit blog.

2 thoughts on “Tomaat-paprikasoep

  1. Dankjewel Danielle voor je reactie! Leuke blog heb je ook! Kende hem nog niet 🙂

Geef een reactie

