Eten van Moeder Aarde

Het plantaardige avontuur.

De veganist gaat op visite

2 reacties

Ze zijn een zeldzaamheid, echt goede vrienden. Maar ze bestaan! Dat hebben Sil en ik gisteren mogen ervaren. Wat voel je jezelf rijk als vrienden rekening houden met jou wensen wat betreft voedingskeuzes zonder je te veroordelen. Dat geeft een gevoel van respect en werkelijke interesse in elkaar. Deze lieve vrienden zagen ons bezoek als een uitdaging ipv een probleem wat betreft de maaltijden en lekkernijen.

Als veganist komt het nog weleens voor dat je raar wordt aangekeken op je eetgewoontes en veel mensen vinden het maar “lastig” als er een veganist op bezoek komt. Want ja, wat kunnen we dan op tafel zetten? Er is bijna niets wat een veganist kan eten, word er vaak gedacht. Het is jammer dat  er niet verder wordt gedacht dan  “veganisten eten geen vlees, kaas, melk, eieren”.

Veganisme is een (kleur)rijke keuken aan mogelijkheden. Er zijn heel veel verschillende alternatieven voor zowel de veganist als de niet veganist. Dus lieve vriend, als je dit leest en ik kom bij je op bezoek, dan bied ik je graag een helpende hand aan om lekkere recepten met je te delen of je te adviseren om toch lekker en (h)eerlijk eten op tafel te zetten voor zowel jou als voor mij en ik help je graag bij het maken van maaltijden of ik breng zelf iets lekkers mee om te delen.

Maar wat is het heerlijk om verrast te worden door vrienden die het leuk vinden om in de keuken te staan en je willen verblijden met heerlijke veganistische maaltijden en lekkernijen.

Gisteren zijn we van Dronten naar het uiterste zuiden van Zeeland afgereisd om na een lange tijd weer vrienden te bezoeken. Na drie uur reizen waren we aangekomen. Eerst even lekker met de honden gewandeld, want zij kenden elkaar nog niet. Dat klikte gelukkig heel erg goed.

_MG_7764_MG_7736

Toen gingen we op weg naar het super schattige en gezellige dijkhuisje van onze vrienden. Jeroen had twee heerlijk ruikende broden gebakken en Bianca had heel erg lekkere hummus gemaakt om erop te doen. Echt een veganistische traktatie!

_MG_7720

Na de lunch werd er een  bananentaart op tafel gezet met een lekkere bak thee en/of koffie. Fijn om bij te kletsen onder het genot van zo’n geweldige plantaardige taart!

_MG_7725

Jeroen ging al weer naar de keuken om het eten voor die avond voor te bereiden en wij gingen nog even een stukje lopen met de honden en genieten van het Zeeuwse  landschap.

_MG_7818

Teruggekomen van de wandeling rook het al heerlijk in het schattige huisje in Zeeland. We zouden een bonensalade gaan eten met pitabroodjes. Nou dat zag er heerlijk uit, en het was ook heerlijk.

IMG_7847_MG_7835

Ik heb onwijs genoten van het samen zijn! Ik en Sil hebben het enorm gewaardeerd dat jullie zoveel moeite voor ons hebben gedaan. Die liefde en aandacht proef je terug in de maaltijden! Dankjewel!

_MG_7851

Bekijk eens de website van Bianca en Jeroen: Ver. Vrije spiritualiteit

Auteur: Eten van Moeder Aarde

Ik ben Eleonora, geboren in 1983. Ik ben kraamverzorgster en kruidengeneeskundige van beroep. Mijn interesses liggen bij de natuur, koken, tuinieren en fotografie. Sinds 2012/2013 ben ik veganist en wil mijn avonturen graag met jullie delen. De avonturen in de keuken en in de natuur zullen de meeste onderwerpen zijn van dit blog.

2 thoughts on “De veganist gaat op visite

  1. Ohhh wat ben ik jaloers nu haha 🙂 het lijkt me zo fijn om proevertjes te doen, zeker bij vrienden. Ze zijn echt zo ontzettend lief!

Geef een reactie

