Eten van Moeder Aarde

Het plantaardige avontuur.

Pompoenstoofpot met Tofu en noten.

Een reactie plaatsen

Pompoenstoof (8)

Dit is een van de gerechten die ik heb gemaakt tijdens de veganchallenge in februari. Een heerlijke stoofpot met pompoen, tofu, sperziebonen en cashewnoten.

Het recept:

Ingrediënten:

• 300 gram zilvervliesrijst
• 1 kleine pompoen van ongeveer 600 gram
• 1 eetlepel olie
• 1 ui, in smalle partjes
• 1 bakje (à 180 gram) tofu roerbakreepjes pittig gekruid
• 75 gram ongezouten cashewnoten
• 250 gram sperziebonen (diepvries)
• 75 milliliter ketjap manis

Bereiding

Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking (bereidingswijze met ruim water, bewaar 75 milliliter van het kookwater).
Snijd de pompoen doormidden, verwijder zaden en draden. Snijd het vruchtvlees in hapklare blokjes. Verhit in een ruime pan de olie en bak hierin de stukken pompoen al omscheppend 5 minuten. Voeg de ui, de tofureepjes en de cashewnoten toe en roerbak nog 3 minuten. Voeg de ketjap manis en 75 milliliter van het kookwater van de rijst toe aan de pompoen en stoof het gerecht nog 15 minuten met deksel op de pan. Tijdens de laatste 5 minuten doe je de sperziebonen erbij. Serveer met de rijst.

Bron: http://www.veganchallenge.nl/pompoenstoofpot-met-tofu-reepjes-en-rijst/

Mijn eigen toevoeging de volgende keer gaat zijn; 100 gram witte bonen en een klein beetje chili of sambal voor iets meer pit!
Maar dit gerecht krijgt van mij drie sterren. (ik deel recepten altijd sterren uit tussen de 1 en de 3 sterren)

Auteur: Eten van Moeder Aarde

Ik ben Eleonora, geboren in 1983. Ik ben kraamverzorgster en kruidengeneeskundige van beroep. Mijn interesses liggen bij de natuur, koken, tuinieren en fotografie. Sinds 2012/2013 ben ik veganist en wil mijn avonturen graag met jullie delen. De avonturen in de keuken en in de natuur zullen de meeste onderwerpen zijn van dit blog.

Geef een reactie

