Eten van Moeder Aarde

Het plantaardige avontuur.

Chermoula, de oriëntaalse kruidenpasta

Een reactie plaatsen

Kruidenpasta (4)

Chermoula is een kruidenpasta die veel in Marokko wordt gebruikt. Heerlijk bij koude en warme gerechten. Je kunt dit recept ook als saus los bij een gerecht serveren. Deze keer gebruik ik de kruidenpasta om door de groenten te wokken voor bij de couscous.

Ingrediënten
– 1  rode ui
– 3 tenen knoflook
– paar blaadjes koriander
– 1/2 tl paprikapoeder
– 1/2  tl gemalen komijnzaad
– ¼ tl Kurkuma
– ¼ tl Kaneel
– 4 el citroensap van verse citroenen
– 6 eetlepels olijfolie
– peper en zout

Bereiding: Snijd de ui in kleine blokjes. Pers de knoflook uit. Doe alle ingrediënten bij elkaar in een keukenmachine en maal het tot een gladde pasta.

Auteur: Eten van Moeder Aarde

Ik ben Eleonora, geboren in 1983. Ik ben kraamverzorgster en kruidengeneeskundige van beroep. Mijn interesses liggen bij de natuur, koken, tuinieren en fotografie. Sinds 2012/2013 ben ik veganist en wil mijn avonturen graag met jullie delen. De avonturen in de keuken en in de natuur zullen de meeste onderwerpen zijn van dit blog.

Geef een reactie

