Eten van Moeder Aarde

Het plantaardige avontuur.

Pasta spinazie met champignons

Een reactie plaatsen

Pasta -spinazie-champ-pesto (1)
Dit is een van mijn favoriete gerechten. Ik ben zelf enorm dol op spinazie en champignons. Dit gerecht is in een wip klaar en dus lekker en makkelijk voor een drukke dag.

Ingrediënten:
-Pasta; p.p ongeveer 100 gram pasta
-Spinazie; ongeveer 400 gram p.p nodig
-Champignons; ongeveer 150 gram p.p
-Zongedroogde tomaat;
Pesto; Puur en eerlijk van de AH is vegan, maar je kunt het ook gemakkelijk zelf maken.
-Knoflook; ongeveer 2 tenen
-Peper en zout
-Olie

Bereiding:
Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking
Wok de spinazie in een wok met een klein beetje olie. Kort blancheren in water kan ook.
Bak de champignons gaar in een beetje olie en voeg dan ook de zongedroogde tomaat en de uitgeperste knoflook toe. Als je gedroogde tomaat gebruik, zorg er dan voor dat je ze eerst welt in warm water. Gebruik je tomaat op olie, dep dan de meeste olie er eerst af. Breng de champignons op smaak met peper en zout.

Giet de pasta af en doe er wat eetlepels van de veganistische pesto doorheen.
Op de bodem van het bord leg je de spinazie, daarop de pasta en daarop de champignons. Andere volgorde is natuurlijk ook prima!

Eet smakelijk!

Auteur: Eten van Moeder Aarde

Ik ben Eleonora, geboren in 1983. Ik ben kraamverzorgster en kruidengeneeskundige van beroep. Mijn interesses liggen bij de natuur, koken, tuinieren en fotografie. Sinds 2012/2013 ben ik veganist en wil mijn avonturen graag met jullie delen. De avonturen in de keuken en in de natuur zullen de meeste onderwerpen zijn van dit blog.

Geef een reactie

