Eten van Moeder Aarde

Het plantaardige avontuur.

Chocolademousse

2 reacties

Chocomousse

Wil je jezelf verwennen met een lekker toetje? Dan is deze plantaardige chocolademousse echt iets voor jou! Hij is lekker, makkelijk en verantwoord.

Zo maak je hem:

Ingrediënten:
2 bananen
1 avocado
1 el cacaopoeder (geen nesquick troep, maar goede kwaliteit)
2 el ahornsiroop of agavesiroop of andere natuurlijke zoetmiddelen.
Voor de garnering beetje kokos, rode vruchten of pure hagelslag.
Optioneel: je kunt er wat fijne stukjes noot doorheen doen als je van een “crunchy” mousse houdt.

Bereiding:
Doe alle ingrediënten in een keukenmachine en pureer het tot een gladde en luchtige mousse.
Garneer de mousse een beetje met kokos of hagelslag of wat rode vruchten. Vooral aardbei is lekker om erbij te eten. Net alsof je aan het chocolade fonduen bent!

Auteur: Eten van Moeder Aarde

Ik ben Eleonora, geboren in 1983. Ik ben kraamverzorgster en kruidengeneeskundige van beroep. Mijn interesses liggen bij de natuur, koken, tuinieren en fotografie. Sinds 2012/2013 ben ik veganist en wil mijn avonturen graag met jullie delen. De avonturen in de keuken en in de natuur zullen de meeste onderwerpen zijn van dit blog.

2 thoughts on “Chocolademousse

  1. LEKKERRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!

  2. Ik heb een gelijkaardig recept geprobeerd maar deze zal ik zeker ook eens proberen! 🙂

Geef een reactie

