Eten van Moeder Aarde

Het plantaardige avontuur.

Frambozen smoothie

Een reactie plaatsen

Frambozensmoothie (3)

Deze heerlijke smoothie zit boordevol vitamine en anti-oxidanten.  Frambozen hebben van nature veel anti-oxidanten. Deze beschermen je voor een deel tegen slechte invloeden van buitenaf. Frambozen zouden per gram 10 x meer anti-oxidanten bevatten dan tomaten.  Frambozen bevatten relatief veel foliumzuur en is dus zeer geschikt voor de zwangere vrouw. Daarnaast hebben frambozen ook flink wat mineralen; kalium en fosfor!

Het recept:

200 tot 250 gram frambozen (vers of diepvries)
2 bananen
3 sinaasappels
water

Doe al het fruit in een blender. Vul met water aan tot alle vruchten onder staan en zet de blender aan.
Als alles glad is kun je de smoothie door een zeef doen om de pitjes te verwijderen, dat geeft een extra “smoot”resultaat. Ik heb dat op de foto niet gedaan omdat ik mij er niet aan stoor. Je kunt de smoothie nog leuk garneren met een blaadje pepermunt of door een vruchtje te bewaren en die op de smoothie te leggen.

Auteur: Eten van Moeder Aarde

Ik ben Eleonora, geboren in 1983. Ik ben kraamverzorgster en kruidengeneeskundige van beroep. Mijn interesses liggen bij de natuur, koken, tuinieren en fotografie. Sinds 2012/2013 ben ik veganist en wil mijn avonturen graag met jullie delen. De avonturen in de keuken en in de natuur zullen de meeste onderwerpen zijn van dit blog.

Geef een reactie

