Eten van Moeder Aarde

Het plantaardige avontuur.

Bakken met Lisette; Double Fudge Chocolate Brownies

Een reactie plaatsen

Onlangs een mooi Veggie boek gekocht in de boekwinkel; Lisette in Luilekkerland van Lisette Kreischer.
Gezien Sil pas over een maand jarig is en ik een onwijs lekker recept zag staan wilde in toch vandaag een receptje uitproberen.
Het recept wat ik wilde uitproberen heet: Double fudge Chocolate Brownie. De naam alleen al doet het water in je mond lopen.

Goed, vegan-taartjes bakken, lijkt mij een enorme uitdaging, maar als ik het recept tot in detail zou volgen moest het helemaal goed komen volgens het boek! Vol vertrouwen ging ik dus aan de bak!

Hierbij het foto verslag van mijn eerste vegan-bakpoging:

Meel voor brownie

De droge bestanddelen af gewogen en samen gevoegd.

Brownie droge delen (4)

Pure chocolade, walnoten en rozijnen. Heerlijk allemaal!! lekker door de meel en de cacaopoeder!

Brownie beslag (2)

De natte delen door de droge delen gemengd en geroerd tot een mooi beslag. Nu de oven in en 30 minuten wachten!!! Spannend!!!

Brownie (2)

Na 30 minuten was het beslag nog wat nat aan de binnenkant, dus nog even 10 min extra in de oven en toen was hij fantastisch!!!

Topping brownie (2)

De topping voor de brownies is echt heerlijk! De zachte crème is heel erg lekker bij de krokante korst van dit gebak!

Brownie (10)

Het eind resultaat!!!

(Het recept is te vinden in het boek: Lisette in Luilekkerland. I.v.m copyright kan ik het exacte recept niet met jullie delen)

Auteur: Eten van Moeder Aarde

Ik ben Eleonora, geboren in 1983. Ik ben kraamverzorgster en kruidengeneeskundige van beroep. Mijn interesses liggen bij de natuur, koken, tuinieren en fotografie. Sinds 2012/2013 ben ik veganist en wil mijn avonturen graag met jullie delen. De avonturen in de keuken en in de natuur zullen de meeste onderwerpen zijn van dit blog.

Geef een reactie

