Eten van Moeder Aarde

Het plantaardige avontuur.

Een makkelijke, snelle en gezonde maaltijd

2 reacties

 

Pasta broccoli (3)
Ik krijg regelmatig een vraag of ik lang in de keuken moet staan voor mijn maaltijden omdat ik alles vers en veganistisch bereid. Ik moet toegeven dat ik het heerlijk vind om uitgebreid te koken als ik er de tijd voor heb, maar ook ik ben weleens heel druk. Zeker als ik moet werken op de eerste dag in een nieuw kraamgezin ben ik vaak laat thuis en moe van alle nieuwe indrukken en situaties. Dan heb ik weinig puf om lang in de keuken te staan.

Je hoeft niet altijd lang in de keuken te staan voor een gezonde maaltijd. De maaltijd in het voorbeeld hieronder is in goed 20 tot 30 minuten klaar!

Hier een voorbeeld van een snelle, makkelijke maar toch gezonde maaltijd:
Pasta, broccoli, champignons en een bonenburger met knoflooksaus op basis van sojayoghurt. Klinkt dat niet gemakkelijk?

Bonenburgers maak ik eens in de paar maanden met grote stapels te gelijk. Deze bewaar ik dan in de diepvries tot gebruik. Dat scheelt enorm veel tijd en is gemakkelijk voor als je het eens te druk hebt om ze vers te maken. Natuurlijk zijn er ook burgers van Alpro soja die kant en klaar in de koeling liggen, maar er gaat niets boven een eigen gemaakte, E-nummervrije, bonenburger!

Ingrediënten:
-Broccoli
-Pasta (ongeveer 80 gram p.p)
-Champignons (250 gram)
-Optioneel; Bonenburger of een Tofu burger van Alpro – soja
-Verse bieslook
-2 tenen knoflook
-150 gram Sojayoghurt
-Olie
-Peper en zout
-Italiaanse kruiden.

Bereiding:
Kook de broccoli en de pasta. Bak de champignons en evt je bonenburger.
Maak ondertussen je knoflooksaus door de knoflooktenen uit te persen in de yoghurt. Voeg wat fijn gesneden bieslook toe en roer het goed door. Breng de pasta nog wat op smaak met wat Italiaanse kruiden of vegan-pesto.

Geniet en eet smakelijk!

Auteur: Eten van Moeder Aarde

Ik ben Eleonora, geboren in 1983. Ik ben kraamverzorgster en kruidengeneeskundige van beroep. Mijn interesses liggen bij de natuur, koken, tuinieren en fotografie. Sinds 2012/2013 ben ik veganist en wil mijn avonturen graag met jullie delen. De avonturen in de keuken en in de natuur zullen de meeste onderwerpen zijn van dit blog.

2 thoughts on “Een makkelijke, snelle en gezonde maaltijd

  1. Die bonenburgers ga ik uitproberen, klinkt perfect voor snelle dagen 😉 en toch nog verantwoord! Leuke blog!

  2. Dankjewel! Ik hoop dat er nog vele fijne, lekkere en makkelijke recepten volgen 🙂

Geef een reactie

