Eten van Moeder Aarde

Het plantaardige avontuur.

Zwarte bonen hummus

Een reactie plaatsen

 

Deze heerlijke zwarte bonen hummus is gemaakt door Mariska voor de halloween veganpotluck!

_MG_7409
Ingrediënten:

2 tenen knoflook
75 gram zwarte bonen (gekookt gewicht)
2 eetlepels tahini
3 eetlepels limoensap of citroensap
1 theelepel gemalen komijn
3 eetlepels ongezoete sojayoghurt
1/8 tot ¼ theelepel sambal, naar smaak toevoegen
½ theelepel zout, naar smaak toevoegen

Werkwijze:
Je kunt zowel zwarte bonen uit blik nemen als gedroogde bonen. Gedroogde bonen moet je een nacht voor je het gaat maken in water wellen en daarna gaar koken.

Doe de gare en uitgelekte bonen in de keukenmachine en pureer alles tot een gladde massa. Voeg nu ook de knoflook, tahini, komijn, sojayoghurt toe. Breng de hummus op smaak met de sambal, zout en citroensap. Doe dit op smaak brengen in kleine stapjes en proef regelmatig tot je de juiste smaak hebt bereikt. Serveer deze hummus met wat geroosterd brood.

Auteur: Eten van Moeder Aarde

Ik ben Eleonora, geboren in 1983. Ik ben kraamverzorgster en kruidengeneeskundige van beroep. Mijn interesses liggen bij de natuur, koken, tuinieren en fotografie. Sinds 2012/2013 ben ik veganist en wil mijn avonturen graag met jullie delen. De avonturen in de keuken en in de natuur zullen de meeste onderwerpen zijn van dit blog.

Plaats een reactie